Wie ik ben
‘Wie ben ik?’ Die vraag stelde ik een brugklasleerling.
“Mevrouw Koops”
"Dat klopt, maar ik ben meer dan een naam."
“U bent niet groot. Eigenlijk bent u best klein. Uw voeten zijn ook niet groot. Welk schoenmaat heeft u? En u heeft bruine ogen, lang haar en ik denk dat u sport.”
Deze leerling heeft mij zeer goed beschreven: Mijn naam is Mareille Koops. Ik ben 1.60, heb schoenmaat 35, bruine ogen, lang haar en ben inderdaad sportief. Zo fiets, hardloop, ski en tourski ik graag. Bovendien draag ik het liefst sneakers, iets wat bijdraagt aan dat sportieve uiterlijk. Al combineer ik die sneakers bij voorkeur met een net jurkje.
Op 1 april 2016 ben ik naar de Kamer van Koophandel gegaan en heb daar mijn bedrijf Mareille Koops laten registreren. Vanaf dat moment begon het volgende avontuur in onderwijs. Met mijn bedrijf richt ik mij op de coaching van startende docenten, het invullen van tijdelijke onderwijsopdrachten en het begeleiden van projecten.
Aan mij heb je een oplossingsgericht persoon. Ik ben enthousiast, leergierig en geïnteresseerd in de mensen om mij heen. Daarnaast ben ik in staat goed te luisteren naar anderen. Ik vind mensen die het net even anders doen heel fijn. Graag neem ik de verantwoordelijkheid voor dingen en boek bij voorkeur snel resultaten.
Sinds mijn deelname aan het traineeship Eerst de Klas in 2011 sta ik voor de klas. Sinds 2016 onder andere als interim-docent. Naast het lesgeven heb ik mijn master bestuurskunde afgerond en mij verdiept in coaching.
Met die bagage ben ik sinds 2016 coach van meerdere startende docenten. In de afgelopen jaren heb ik zo’n dertig startende docenten begeleid, waaronder veertien trainees van Eerst de Klas tranche 8. Daarnaast heb ik op meerdere scholen tijdelijke onderwijsopdrachten ingevuld.
Doordat ik op meerdere scholen tegelijkertijd werkzaam ben en zeer diverse docenten begeleid, kom ik in aanraking met de vele vormen van onderwijs in Nederland. Die diversiteit houdt mij scherp. Die diversiteit zorgt er ook voor dat ik inmiddels op verschillende manieren naar het onderwijs kijk. Ik heb als het ware over verschillende schuttingen gekeken. Die ervaring neem ik mee naar elke nieuwe opdracht. Ik vind namelijk dat we in het onderwijs meer van en met elkaar moeten leren.
Wil jij begeleid worden door een oplossingsgerichte coach met veel ervaring in het onderwijs? Neem dan contact met mij op.
Zoek je een docente Nederlands die het net zo leuk vindt om eindexamenleerlingen uit 6vwo te begeleiden naar het eindexamen als het opstarten van een lessenreeks met een brugklas vmbo-t? Neem dan contact met mij op.
Behoefte aan iemand die met je meedenkt en meekijkt over ‘iets’ in het onderwijs? Neem dan contact met mij op.
Ik geloof in leren van en met elkaar! Jij?
“Mevrouw Koops”
"Dat klopt, maar ik ben meer dan een naam."
“U bent niet groot. Eigenlijk bent u best klein. Uw voeten zijn ook niet groot. Welk schoenmaat heeft u? En u heeft bruine ogen, lang haar en ik denk dat u sport.”
Deze leerling heeft mij zeer goed beschreven: Mijn naam is Mareille Koops. Ik ben 1.60, heb schoenmaat 35, bruine ogen, lang haar en ben inderdaad sportief. Zo fiets, hardloop, ski en tourski ik graag. Bovendien draag ik het liefst sneakers, iets wat bijdraagt aan dat sportieve uiterlijk. Al combineer ik die sneakers bij voorkeur met een net jurkje.
Op 1 april 2016 ben ik naar de Kamer van Koophandel gegaan en heb daar mijn bedrijf Mareille Koops laten registreren. Vanaf dat moment begon het volgende avontuur in onderwijs. Met mijn bedrijf richt ik mij op de coaching van startende docenten, het invullen van tijdelijke onderwijsopdrachten en het begeleiden van projecten.
Aan mij heb je een oplossingsgericht persoon. Ik ben enthousiast, leergierig en geïnteresseerd in de mensen om mij heen. Daarnaast ben ik in staat goed te luisteren naar anderen. Ik vind mensen die het net even anders doen heel fijn. Graag neem ik de verantwoordelijkheid voor dingen en boek bij voorkeur snel resultaten.
Sinds mijn deelname aan het traineeship Eerst de Klas in 2011 sta ik voor de klas. Sinds 2016 onder andere als interim-docent. Naast het lesgeven heb ik mijn master bestuurskunde afgerond en mij verdiept in coaching.
Met die bagage ben ik sinds 2016 coach van meerdere startende docenten. In de afgelopen jaren heb ik zo’n dertig startende docenten begeleid, waaronder veertien trainees van Eerst de Klas tranche 8. Daarnaast heb ik op meerdere scholen tijdelijke onderwijsopdrachten ingevuld.
Doordat ik op meerdere scholen tegelijkertijd werkzaam ben en zeer diverse docenten begeleid, kom ik in aanraking met de vele vormen van onderwijs in Nederland. Die diversiteit houdt mij scherp. Die diversiteit zorgt er ook voor dat ik inmiddels op verschillende manieren naar het onderwijs kijk. Ik heb als het ware over verschillende schuttingen gekeken. Die ervaring neem ik mee naar elke nieuwe opdracht. Ik vind namelijk dat we in het onderwijs meer van en met elkaar moeten leren.
Wil jij begeleid worden door een oplossingsgerichte coach met veel ervaring in het onderwijs? Neem dan contact met mij op.
Zoek je een docente Nederlands die het net zo leuk vindt om eindexamenleerlingen uit 6vwo te begeleiden naar het eindexamen als het opstarten van een lessenreeks met een brugklas vmbo-t? Neem dan contact met mij op.
Behoefte aan iemand die met je meedenkt en meekijkt over ‘iets’ in het onderwijs? Neem dan contact met mij op.
Ik geloof in leren van en met elkaar! Jij?
Mareille Mattanja Juliette Koops
29 augustus 1988
woonplaats: Haarlem
Momenteel:
+ docent Nederlands
+ leerjaarcoördinator
+ coördinator werving
+ lid werkgroep po/vo Velsen